یادداشت های یک روانی


   اگر خفه ام کنند سازش نخواهم کرد و حقیقت را قربانی مصلحت نمی کنم.
موضوعات مطالب
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها:

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 67
بازدید هفته : 122
بازدید ماه : 119
بازدید کل : 85493
تعداد مطالب : 91
تعداد نظرات : 25
تعداد آنلاین : 1

کارشناسی ارشد جنگلداری ایران

طراح قالب

Template By: LoxBlog.Com

درباره وبلاگ

خوش آمدید
لينك دوستان
» قالب وبلاگ

» فال حافظ

» قالب های نازترین

» جوک و اس ام اس

» جدید ترین سایت عکس

» زیباترین سایت ایرانی

» نازترین عکسهای ایرانی

» بهترین سرویس وبلاگ دهی

کارشناسی ارشد جنگلداری ایران
تازیخ ایرانی
شاخه گل
گل وگیاه زینتی
بقا درطبیعت
آینده روشن است اگه بخوای
عروج از کویر
گیاهان دارویی
یادداشت های یک خبرنگار
انجمن علمی
مجلات موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع
موسیقی قدیم
پوستر
پاتوق دوستدارن شریعتی
سکه
هنر قدیم
گفتگوهای تنهایی
وبلاگ خبری شریعتی
عکس
سایت چوپی فتاح
سایت رسمی استاد شوان پرور
سایت رسمی ناصررزازی
قدیمی ها
سایت طرفداران شهید شریعتی
دانلود کتاب
در هم ستان
دانلود آثار شریعتی
عاشقان شریعتی
خانه شریعتی
گلد شاپ
سینمای جهان
لینکدونی
دختر کورش
##دانلود كده آچار فرانسه##
۩۞۩ mazi-music ۩۞۩
غمه عشق
چشم انتظار
mahtab
دکتر شریعتی
کردو
سازمان ملل
شفق نیوز (کردی)
all u need
ایلام آسو
ایران هیدرولوژی
سنگ صبور
ترین ها
دىکشنری جنگلداری
كتاب‌هاي تاريخي،ناياب،قديمي
جنگلداری شهرکرد
درختان و درختچه های ایران
مهندسی منابع طبیعی
گیاهنامه
GIS
سنجش از دور
محیط زیست ایلام
اقتصاد ومدیریت منابع طبیعی
شب ایرانی
جام نیوز
شجریانی ها
گرافیک
آموزش عکاسی
دوربین دیجیتال
پیش بینی آب و هوای ملکشاهی
پیش بینی آب و هوای ملکشاهی
آپدیت نود32
آپدیت نود32
یادداشت های یک شورشی
کلیپ دونی
موسیقی ما
دانلود
رسانه های قبل از انقلاب
عکس مجلات قدیم
آموزش تصویری زبان
آموزش زبان آمریکایی
جنگل خارجی
جنگل 88
دکتر مهدوی (انجیلی)
تخصصی جنگل
تصاویر درختان
دکتر محمدی لیمانی
دکتر طاهری
آوای جنگل
دکترتازه
منابع طبیعی ایلام
سایت آموزش زبان وادبیات کردی
شبکه کشاورزی ومنابع طبیعی ایران
مجله سینمایی
انجمن جنگلبانی ایران
جنگل های شمال
درخت و درختچه ها
کشاورز جوان
سازمان هواشناسی کل کشور
وب نوشته های کردی
فرهنگستان زبان و ادب پارسی
بنیاد فرهنگی مهندس مهدی بازرگان
پایگاه انتشارات دانشگاه تهران
علوم جنگل
وب سایت دکتر شریعتی
تاریخ نما
روزنامک
سایت کامل کردی
فتوفونیا
وبلاگ مونا برزوئی
استاد شهرام ناظری
سایت رسمی استاد شجریان
وب سایت عبدلجبار کاکایی
وب سایت رسمی دکتر شریعتی
ردیاب خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان یادداشت های یک روانی و آدرس ravani67.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
» خداوندا ، اهورا مزدا ، ای بزرگ آفریننده این سرزمین بزرگ، سرزمینم ومردمم را از دروغ و دروغگویی به دور
روزی بزرگان ایرانی وموبدان زرتشتی از کوروش بزرگ خواستند که برای ایران زمین نیایش کند و ایشان اینگونه فرمود :
خداوندا ، اهورا مزدا ، ای بزرگ آفریننده این سرزمین بزرگ، سرزمینم ومردمم را از دروغ و دروغگویی به دور بدار…!
پس از اتمام نیایش عده ای در فکر فرو رفتند و از شاه ایران پرسیدند که چرا این گونه نیایش نمودید؟!
فرمودند : چه باید می گفتم؟
یکی گفت : برای خشکسالی نیایش مینمودید !
کوروش بزرگ فرمودند: برای جلو گیری از خشکسالی انبارهای آذوقه وغلات می سازیم…
دیگری اینگونه گفت : برای جلوگیری از هجوم بیگانگان نیایش می کردید !
پاسخ شنید : قوای نظامی را قوی میسازیم واز مرزها دفاع می کنیم…
عده ای دیگر گفتند : برای جلوگیری از سیلهای خروشان نیایش می کردید !
پاسخ دادند : نیرو بسیج میکنیم وسدهایی برای جلوگیری از هجوم سیل می سازیم…
وهمینگونه پرسیدند وبه همین ترتیب پاسخ شنیدند…
تا این که یکی پرسید : شاهنشاها ! منظور شما از این گونه نیایش چه بود؟!
کوروش تبسمی نمود واین گونه پاسخ داد :
من برای هر پرسش شما ، پاسخی قانع کننده آوردم ولی اگر روزی یکی از شما نزد من آید و دروغی گوید که به ضرر سرزمینم باشد من چگونه از آن باخبرگردم واقدام نمایم؟!
پس بیاییم از کسانی شویم که به راست گویی روی آورند ودروغ را از سرزمینمان دور سازیم که هر عمل زشتی صورت گیرد ، اولین دلیل آن دروغ است


نويسنده : وحید میرزایی | تاريخ : شنبه 6 خرداد 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» زرتشت ، مردی که از دروغ متنفر بود...


 

آمده است كه زرتشت ششصد سال پیش از میلاد مسیح ظهور كرد و زادگاه وی احتمال می رود كه حوالی دریای خزر بوده باشد، یعنی جایی كه امروز آذربایجان ولی در عهد قدیم (ماد) بوده است. زرتشت در همان روز تولد خنده كرد و باز آمده است كه او سی سال تمام با تنها قوت خود یعنی پنیر كه از شیر درست میشد در بیابان زندگی كرد.

زرتشت دوران شباب خود را در انزوا و عبادت گذرانید و چون به سن سی سالگی رسید، وحی بر او نازل شد و با (مزدا) سخن گفت و چون فرامین لازم را دریافت كرد راهی بشارت و ارشاد مردم گشت. ولی خیلی زود دلسرد شد چون هیچكس توجهی به او نداشت.
زرتشت یك بار در ناراحتی و نومیدی شدید چنین گفت: در مدت ده سال تنها یك نفر را ارشاد كردم. كه این شخص نیز پسرعموی خودش بود.

اما به تدریج اوضاع تغییر كرد. زرتشت به دربار (ویشتاسپا) پدر داریوش كبیررفت كه سرزمینش در (باكتریا) یعنی بلخ بود. ویشتاسپ در بدو امر با خشونت وی را از خود راند زیرا  زرتشت را دیوانه و یا شیادی می پنداشت كه قصد سوء استفاده از آئین نوخاسته خود را داشت.

پیامبر را به زندان انداختند ولی پس از مدتی رفتار و كردار او چنان شاه را خوش آمد كه او را آزاد نمود و به سخنانش گوش داد. دیری نگذشت كه شاه آئین او را پذیرفت و عده دیگری نیز به تبعیت از او ارشاد گشتند.بین آنها دو برادر بودند به نام های (فراشا اوشترا) و (جاماسپا) كه زرتشت با دختر یكی از آنها ازدواج كرد، شاید هم خواهر آنها بود كه نام آن دختر (هوگوی) بود. زرتشت در قصر ویشتاسپ به زندگی خود ادامه داد و مورد حمایت او قرار گرفت تا آنكه به  سن هفتاد و هفت سالگی رسید و به دست گروهی از اوباشان توطئه گر كشته شد.

تعلیمات زرتشت در كتاب مقدس وی (اوستا) یا (زند اوستا) آمده است و قدیمی ترین قسمت آن شامل (گاتها) می باشد. گاتاها عبارت از هفده سرودی هستند كه گفته می شود  خود زرتشت آنها را نوشته و شامل وحی ها، مكاشفات و راهنمائی های او هستند برای زندگی بهتر. سایر قسمت ها طولانی تر بوده و غالب تعالیم زرتشت در آنها آمده است.
اینها عبارتند از: یسنا (شامل سرودهای دینی و راهنمائی های لازم برای عبادت شامل گاتها)،‌ ویسپرد (مربوط به آداب نماز)، وندیداد (شامل اصول اخلاقی و راهنمائی های دینی)، یشت (سرودهایی برای خدا)، خرده اوستا (شامل دعا برای مكاشفات و غلبه بر نفس و عبادت).

اساس تعلیمات زرتشت اعتقاد به خدای یگانه (اهورامزدا) می باشد كه همان روح نیكی و خالق جهان است كه در نبردی ابدی با اهریمن است.
آمده است كه سرانجام روزی نبرد بین این دو به آخر خواهد رسید و زرتشت اطمینان كامل داشت كه پیروزی نهائی از آن اهورامزدا خواهد بود زیرا كه نیكی ریشه تمام چیزهاست.

پس از اهورامزدا شش ملائكه وجود دارند كه (امشاسپندان) یا مقدسین زوال ناپذیر هستند. امشاسپنتاها نظیر وزیران یك پادشاه و اطراف اهورامزدا نشسته اند و اهورامزدا با آنان مشورت می كند و آنها نیز همواره مطیع وی هستند و به كمك ارواح مسكین می شتابند. اهریمن نیز به همین ترتیب مریدانی دارد كه او را در كارهای ناهنجارش كمك می كنند و فرشته دروغها نزد او قرب و منزلت خاصی دارد. دروغ و ریا چیزی است كه زرتشت آن را وحشتناك ترین و بدترین گناهان می داند.

هرودوت در تاریخ خود می نویسد: ایرانی ها دروغ را گناه كبیره می پندارند و بدتر از آن مدیون بودن را گناه می دانند، زیرا معتقدند كسی كه مدیون شد، ناچار به دروغگوئی خواهد گشت.

با آمدن آیین زرتشت مذهب به طرزی وارد زندگی ایرانیان شد كه سایر ملل از آن برخوردار نبودند. در یونان قدیم راجع به خدایان سخن های بسیار گفته میشد و این خدایان را پرستش می كردند. خدایانی كه همگی اغواگر، تن پرور و شهوت پرست و میخواره بودند. خدای بزرگ یونانی ها (زئوس) بود كه در رذالت گوی سبقت از همه ربوده بود.

اما نكته دیگری هم وجود داشت كه دین زرتشت را در بین ادیان دنیای كهن برجسته می ساخت و آن این بود كه این آیین مرگ را پایان كار نمی دانست و معتقد بود كه ورای مزار مكان شادی و نشاطی وجود دارد كه آدمیان خوب و پرهیزكار به عنوان پاداش به آنجا می روند و مكان درد و مذلتی هم برای اشرار وجود دارد.

در آئین زرتشت گفتار نیك، كردار نیك و پندار نیك اساس تمام كارهاست و معتقدین به این سه اصل اهورامزدا را پرستیده، نسبت به درماندگان عطوفت كرده، همچون كشاورزان و گله داران كار كرده و نسبت به حیوانات اهلی ملایمت به خرج می دهند.

علاوه بر تمام اینها بر پیروان زرتشت واجب است كه غیر از دارا بودن روح پاك، جسم را نیز از تماس با اشخاص ناپاك، لاشه ها، كثافات و هرآنچه به اهریمن مربوط می گردد دور نگه دارند. زرتشت در كتب خود دستورات دقیقی در این موارد داده است.



نويسنده : وحید میرزایی | تاريخ : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» شیرین سخنی كوروش و پاسخی كه به نمایندگان یونانی داد

 

پس از تسخیر سارد به دست پارسیان و سقوط كرزوس، شهرهای یونانی نشین ایونی و ائولی با دستپاچگی نمایندگانی به سارد و نزد كوروش فرستادند و پیشنهاد كردند كه حاضرند با همان شرایطی كه قیمومیت كرزوس را پذیرفته بودند، قیمومیت پارسیان را نیز بپذیرند. كوروش پس از اینكه به پیشنهادهای سفیران گوش فرا داد، قصه ای برای ایشان نقل كرد كه هرودوت آن را به این قرار ثبت كرده است: 
كوروش در پاسخ گفت:( نی زنی در كنار دریا محو تماشای ماهیانی بود كه در آب شنا می كردند. به امید اینكه آنها را به بیرون آمدن از آب و به رقص و طرب وادارد به نی زدن می پردازد. چون امیدش نقش برآب می شود توری در آب می اندازد كه تعداد زیادی ماهی در آن می افتند. وقتی تور را از آب بیرون می كشد، ماهیان در درون تور به جست و خیز در می آیند. نی زن خطاب به آنان می گوید: بس كنید! آن وقت كه من نی می زدم نرقصیدید و حتی از آب هم بیرون نیامدید، حال دیگر رقص شما بی فایده است.)

معمولا فاتحان عادت ندارند كه خشم و خروش خود را به دشمنان با بیان جملات زیبا و شاعرانه بفهمانند. و مسلما كوروش می توانست از بیان مقصود خود در جامه چنین بیانات شیرین و نمكین چشم بپوشد. او با ذكر این قصه در واقع مردم ایونی و ائولی را ملامت می كرد از اینكه چرا وقتی به ایشان پیشنهاد كرده بود به ازای گرفتن چند پاداش خوب سیاسی خویشتن را از قید قیمومیت لیدیه آزاد كنند و با پارسیان متحد بشوند ایشان حاضر نشده بودند به حرفش گوش بدهند و اكنون دیگر این خوش رقصی ها فایده ای ندارد.



نويسنده : وحید میرزایی | تاريخ : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عناوين آخرين مطالب